fråga mig inte varför...



just nu, sitter jag som klistrad vid tv'n.
jag har behövt gå på toa i över en timma, men med rädsla för att missa något vågar jag inte flytta mig.
OJ, tänker du, VAD FÖR NÅGOT SPÄNNANDE kan hon titta på?
tro det eller ej, men jag tittar på nobelmiddagen.
jag har inte ens lyckats resa mig från soffan för att hämta popcornskålen en meter bort eller lägga en liten pläd över knäna.



jag blir exalterad av den fina dukningen.
arg när inte kronprinsessan inte pratar med den Indiske vegetarianen brevid sig.
jag skriker till när jag ser att anders Borg sitter och skriver sms under bordet.

jag måste ha blivit galen.
på riktigt.

eller bara helt enkelt mogen.
kanske betyder det att jag nu, härmed, ikväll har tagit steget in i vuxenlivet.
ett stort steg för mänskligheten.
och männsikan (jag) har inte rört mig en millimeter på ett antal timmar.

extraordinaärt.




Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA, min mamma like "Nej linnea, jag förstår dig, när du blir lite vuxnare så kommer du tycka att det är kul" när jag sa att jag inte ville se 8)

2009-12-10 @ 23:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0